vineri, 7 aprilie 2017

ION MINULESCU...SUNT UN PACATOS !

                                     

BUNA TUTUROR!
Bun gasit ,dragi prieteni virtuali!
O zi de vineri reusita cu soare si caldura in suflete…adfara este urat,cer acoperit,frig la cele 7 grade si ploua… 🙂

va propun o poezie sugubeata,haioasa
si sper sa va faca placere lecturarea ei…
SUNT UN PĂCĂTOS, PĂRINTE!
Articol din categoria: Poezie Versuri haioase
propus de: Claudia pe data: 26 Nov 2008
sursa: Ion Minulescu (1881 – 1944)
La parintele Vintilă
Vine Arvinte, cam sfios
Şi se roagă: – Fie-ţi milă
De un suflet păcătos!
Chiar în săptămâna mare
Când tot omul e smerit
Şi posteşte cu-ndurare,
Uite, am păcătuit!
  • Ai furat? întreabă popa
  • Nu, prea sfinte! Fără vrere
    M-am dat răului şi hopa
    În grădină c’o muiere!
  • Vai de mine, vai de mine…
    Greu păcat ai săvârşit…
    Însă dacă-mi spui cu cine,
    Poate vei fi mântuit.
  • Nu pot, a răspuns Arvinte
    Să-mi fac chinul şi mai greu
    Nu pot s-o divulg Părinte
    Că mă bate Dumnezeu!
… Era’naltă şi frumoasă,
Părul blond şi ochi de jar,
Gura dulce, voluptoasă,
Dinţii de mărgăritar…
  • Nu cumva ai fost cu Tanţi
    Din Smârdan, de peste drum?
  • Nu pot s-o divulg că Domnul
    Mă trăzneşte chiar acum!
… Şi-avea flori la cingătoare,
Trup de crin îmbobocit,
Mijlocel de fată mare,
Numai bună de iubit…
  • Poate-ai fost cu Miţa Creaţa
    Cea uşoară ca un fulg?
  • Cere-mi tot, ba chiar şi viaţa,
    Însă nu pot s-o divulg!
… Durdulie, ‘mbujorată,
Numai cântec, numai joc,
Când te-a strâns în braţe-odată,
Ai simţit în vine foc!
  • Măi Arvinte-ai fost cu Leana
    Care şade pe Neptun?
  • Oh! Degeaba-mi zgândări rana,
    Fiindcă tot nu pot să spun!
… O comoară tăinuită,
Fruct în dragoste scăldat,
Toată plină de ispită,
Toată plină de păcat!
  • Bine, du-te, meditează,
    Şi vii mâine mai dispus,
    Domnul să te aibe-n pază!
  • Sărut dreapta! Şi s-a dus.
Ajungând în colţ, ca vântu’
S-a-ntâlnit cu Calistrat
Care ntreabă: – Ei, Prea Sfântul
De păcat te-a dezlegat?
  • Încă nu, răspunse Arvinte
    Foarte vesel şi vioi,
    Dar aflai de la Părinte
    Încă trei adrese noi!
Va imbratisez cu gandul !